The Tale of How
Acest scurt metraj de animaţie pe calculator ne spune o poveste simplă şi frumoasă, ca toate poveştile. Din adâncul oceanului se înalţă o insulă, cu un copac înflorit, în care păsări albe îşi construiesc o lume desprinsă parcă din “Grădina plăcerilor” a lui Hieronymus Bosch. Un monstru marin, o caracatiţă gigantică, care sălăsluieşte în preajma insulei, le năruieşte viaţa idilică, vânând fără milă bietele făpturi albe. Când situaţia devine fără scăpare, uneia îi vine ideea să trimită în largul oceanului mesaje în sticlă, pentru a chema un salvator. Acest salvator apare în cele din urmă sub înfăţisarea unui şoricel alb, care ajunge la ele pe o coajă de banană, după ce le citise toate mesajele de ajutor. El le învaţă cum să construiască o capcană sub forma unei păsări uriaşe, pe care o lasă să plutească. Monstrul îşi înalţă tentaculele, o înhaţă şi dispare pentru totdeauna în adânc. Povestea se termină cu plecarea păsărilor albe, într-o corabie, spre alte depărtări, sub privirile satisfăcute ale şoricelului, care rămâne pe insulă.
Este o poveste interpretată liric, la al cărei dramatism specific se adaugă o grafică deosebită şi o regie desăvârşită, care rezidă îndeosebi în detaliile neînsemnate şi uluitoare ce transformă, prin mişcare, fiecare centimetru al imaginii într-un univers misterios şi fantastic.